🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETMF)

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETMF) چیست؟ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETMF) یک اوراق بهادار قابل معامله در مبادله است که ترکیبی بین یک صندوق قابل

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETMF) سهامیـــــــــر

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETMF)

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETMF) چیست؟

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETMF) یک اوراق بهادار قابل معامله در مبادله است که ترکیبی بین یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) و یک صندوق سرمایه گذاری مشترک باز است . ممکن است به عنوان یک صندوق مدیریت شده قابل معامله در بورس نیز شناخته شود.

ETMFها به یک صندوق متقابل مبتنی بر ارزش خالص دارایی (NAV) اجازه می‌دهند تا به صورت بلادرنگ در بورس اوراق بهادار معامله کنند، مشابه معاملات یک سهام یا ETF. قیمت‌های معاملات روزانه ETMF مستقیماً به NAV آخر روز آینده صندوق مرتبط خواهد بود. همه پیشنهادات، پیشنهادات و قیمت‌های تجاری بر حسب حق بیمه یا تخفیف به NAV پایان روز (مانند NAV + 0.02 دلار یا NAV-0.05 دلار) ذکر می‌شوند. برای هر معامله، حق بیمه یا تخفیف NAV در زمان اجرای معامله قفل می شود و پس از محاسبه NAV در پایان روز، قیمت معامله نهایی تعیین می شود

یک صندوق سرمایه گذاری مشترک در مبادلات اساسا یک صندوق سرمایه گذاری مشترک است که در پوشش یک ETF موجود است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که در بورس معامله می‌شوند، مزایای هر دو صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و ETF را ارائه می‌کنند. آنها می توانند مزایای استراتژی های سرمایه گذاری یک صندوق مشترک با مدیریت فعال و عملکرد و کارایی مالیاتی یک ETF را ترکیب کنند.

صندوق های سرمایه گذاری متقابل قابل معامله در بورس از جهات زیادی با یک ETF سنتی متفاوت است. آنها ملزم به افشای دارایی های پرتفوی خود به صورت روزانه نیستند و این امر آنها را قادر می سازد از جزئیات محرمانه معاملات پرتفوی محافظت کنند. وجوه در زمان واقعی با استفاده از معاملات مبتنی بر NAV با قیمت‌های ذکر شده بر حسب حق بیمه یا تخفیف معامله می‌کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل قابل معامله در بورس از نقل و انتقالات غیرنقدی اوراق بهادار پرتفوی در بازخرید و انتشار واحدهای صندوق استفاده می‌کنند و در نتیجه در هزینه‌های معاملات صرفه‌جویی می‌کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بورسی می‌توانند فرصت‌های آربیتراژ و سفته‌بازی در صندوق‌های مشترک را به معامله‌گران درون روز و کوتاه‌مدت بدهند . صندوق‌ها سود سرمایه را پرداخت می‌کنند و درآمد سود سهام را برای سرمایه‌گذاران بلندمدت ارائه می‌کنند.

سرمایه گذاری ETMF

Eaton Vance یکی از اولین ETMF ها را در فوریه 2016 ارائه کرد، Eaton Vance Stock NextShares (EVSTC). EVSTC در سهام رشد سرمایه گذاری می کند و همچنین به عنوان یک صندوق مشترک، صندوق سهام Eaton Vance ارائه می شود. از آوریل 2021، EVSTC بازدهی NAV از ابتدای شروع کار را حدود 16٪ گزارش می کند. 1 متفاوت از اکثر ETF ها، NextShares به طور فعال مدیریت می شوند و به دنبال فراتر رفتن از بازده معیار عملکرد و وجوه همتا خود هستند. 

از زمان راه‌اندازی EVSTC، بسیاری از ETMF‌های دیگر نیز توسط NextShares، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری مشترک Eaton Vance، راه‌اندازی شده‌اند.

 

صندوق های مدیریت شده قابل معامله در بورس (ETMF) چیست؟

نوعی صندوق هستند که توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) در سال 2014 تایید شده است. آنها ترکیبی بین صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) هستند. آنها برای شرکت سرمایه گذاری جهانی Eaton Vance ایجاد شده اند و با نام NextShares در NASDAQ شناخته می شوند.

ETMF ها حد وسطی بین صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ETF ها هستند که جنبه های مختلف انواع صندوق های موجود را به منظور حفظ کارایی و محرمانه بودن پرتفوی ترکیب می کنند. آنها دارای بسیاری از ویژگی های مشابه صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند، از جمله:

  • افشای دارایی های فصلی، به جای دارایی های روزانه، به منظور حفظ محرمانه بودن
  • انعطاف پذیری قابل معامله در طول روز 

ETMFها همچنین شامل بسیاری از عناصر وجوه قابل معامله در مبادله هستند، از جمله:

  • بهره وری مالیاتی، از آنجایی که وجوه سود سرمایه جذب نمی کنند
  • تجارت مبتنی بر ارزش خالص دارایی (NAV) 

در پایان هر روز معاملاتی، ETMFها NAV را با در نظر گرفتن هر گونه حق بیمه یا تخفیف در معاملات، قیمت گذاری می کنند. سپس این NAV به عنوان مبنایی برای معاملات آن روز استفاده می شود. اساساً، معاملات در طول روز با یک قیمت پروکسی انجام می شود زیرا قیمت واقعی تا زمانی که بازار در آن روز بسته نشود، تعیین نمی شود.

ETMF ها یک فرصت منحصر به فرد و جدید برای سرمایه گذاران است. مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، ETMF‌ها به طور فعال مدیریت می‌شوند، اما خطرات مشابهی با ETF‌های سنتی با مدیریت فعال ندارند. از آنجایی که ETMF ها را می توان مستقیماً از طریق بورس خرید و معامله کرد، از نظر هزینه و مالیات برای سرمایه گذار نیز مقرون به صرفه هستند، زیرا هزینه ها و کارمزدهای مرتبط با واسطه ها را حذف می کنند. 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETMF))
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .