🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

دامنهNFT چیست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

NFTها چیست؟ اول از همه، اجازه دهید روشن کنیم که NFTها چیست و فناوری آنها چه توانایی هایی دارد. NFT مخفف Non-fungible Token است. شما می توانید یک توکن بخرید

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

دامنهNFT چیست؟ سهامیـــــــــر

دامنهNFT چیست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

NFTها چیست؟

اول از همه، اجازه دهید روشن کنیم که NFTها چیست و فناوری آنها چه توانایی هایی دارد. NFT مخفف Non-fungible Token است.

شما می توانید یک توکن بخرید یا بفروشید و آنها منحصر به فرد هستند، به این معنی که نمی توان آنها را با چیز دیگری جایگزین کرد. NFT ها را نمی توان با دیگران مبادله کرد زیرا همه آنها دارای ارزش های متفاوتی هستند.

چیزی که NFT ها را بسیار معروف کرد در ابتدا عکس ها بودند – برخی از آنها میلیون ها دلار فروخته شدند. به عنوان مثال، هنرمند Beeple یک کلاژ دیجیتال را به عنوان NFT به قیمت 69 میلیون دلار فروخت. اما، امروزه، همه چیز را می‌توان برای تبدیل شدن به یک NFT توکن کرد – موسیقی، نرم‌افزار، عکس‌ها و در مورد ما دامنه.

NFTها یک مالک دارند و قابل کپی نیستند. علاوه بر این، آنها متمرکز نیستند، یعنی هیچکس نمی تواند آنها را از شما بگیرد.

دامنه NFT چیست؟

به نظر می رسد درک سیستم پشت دامنه های NFT به دلیل اتصال به بلاک چین دشوار باشد. اول از همه، در قسمت جلویی، این دامنه‌ها دقیقاً شبیه دامنه‌های استانداردی هستند که به .com، .x، .nft، .coin ختم می‌شوند و فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم.

محبوب ترین بلاک چین با اختلاف زیاد اتریوم است. با این حال، Polygon Network، Ripple، R3 Corda و Quorum دیگر پلتفرم های شناخته شده هستند. آنها با استفاده از قراردادهای هوشمند در بلاک چین های عمومی راه اندازی می شوند.

این دامنه‌ها به جای اینکه مانند دامنه‌های معمولی در یک سرور ذخیره شوند، در یک کیف پول مانند ارزهای دیجیتال ذخیره می‌شوند. جدای از این ویژگی، انتخاب دامنه های NFT به جای دامنه های استاندارد، مزایای فوق العاده ای دارد که در پاراگراف های بعدی همه آنها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای دامنه های NFT چیست؟

 یکی از مزایای دامنه های NFT این است که آنها در کیف پول به جای سرور ذخیره می شوند و این به شما امکان کنترل بیشتری بر روی آنها می دهد.

برخلاف دامنه‌های معمولی، دامنه‌های NFT هیچ هزینه‌ای برای تمدید ندارند و وقتی آنها را خریداری کردید، برای مادام العمر متعلق به شماست.

جدای از آن، یکی از ویژگی های بسیار خوب دامنه های NFT این است که هیچکس نمی تواند دامنه شما را از شما بگیرد و نمی توان آنها را تصرف کرد. در واقع، این دامنه ها متمرکز نیستند و بنابراین، شما کنترل کاملی بر دامنه خود خواهید داشت.

علاوه بر این، این دامنه های بلاک چین را می توان تنها در چند ثانیه بدون انتظار مجوز از طرف شخص ثالث به سراسر جهان منتقل کرد.

معایب دامنه های NFT چیست؟

در حالی که می‌توانیم به راحتی چیزهای خوبی در مورد دامنه‌های NFT ببینیم، شناسایی مشکلات نیز ضروری است. نقطه ضعف اصلی این دامنه ها این است که پسوندهای آنها به اندازه دامنه های سنتی جذاب نیستند و قطعاً حرفه ای به نظر نمی رسند.

پسوندهای موجود دامنه NFT موجود عبارتند از:

  • .zil
  • .crypto
  • .سکه
  • .کیف پول
  • بیت کوین
  • .ایکس
  • .888
  • nft
  • دائو

می‌توانیم موافق باشیم که دامنه‌ای که با .com، .net، .it، .media، یا org ختم می‌شود، عموماً بهتر از دامنه‌های بالا به نظر می‌رسد. همانطور که گفته شد، این افزونه‌ها عمدتاً برای جایگزینی آدرس‌های رمزنگاری استفاده می‌شوند و به احتمال زیاد افزونه‌های جدید در آینده راه‌اندازی خواهند شد و کاربران بیشتری را از سراسر جهان جذب می‌کنند.

جدای از آن، در حالی که این دامنه های NFT واقعی هستند، مبتنی بر زنجیره بلوکی وب 3 هستند و همه مرورگرها از آن پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال، می‌توانید دامنه NFT خود را روی پلتفرمی مانند وردپرس میزبانی کنید، اما در حال حاضر تنها ۲ مرورگر می‌توانند وب‌سایت را نمایش دهند – Opera و Brave.

آخرین اما نه کم اهمیت، به همان اندازه که وب سایت خود را بهینه کنید، نمی توانید آن را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. در واقع، گوگل دامنه های NFT را ایندکس نمی کند، که می تواند برای مشاغل محلی مشکل ساز باشد.

جایگزین کردن آدرس کریپتو با URL شما

یکی از بزرگترین مزایای داشتن دامنه NFT این است که می توانید از URL خود به عنوان یک آدرس ارز دیجیتال استفاده کنید و آن را بسیار خواناتر می کند.

به طور معمول، یک آدرس کریپتو از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است که قابل خواندن نیستند. به عنوان مثال، 83ene757fhfi50. اما، اگر بخواهید یک دامنه NFT با URL “crypto.coin” خریداری کنید، افراد می توانند با استفاده از این URL پول یا دارایی را به شما منتقل کنند.

به یاد داشته باشید که هیچ کس دیگری غیر از شما نمی تواند دامنه شما را کنترل کند و بنابراین، شما تنها فردی هستید که با آن قابل شناسایی هستید.

چگونه دامنه NFT خود را به کیف پول MetaMask خود اضافه کنیم؟

در حالی که تمام کیف پول‌های کریپتو در نهایت دامنه‌های NFT را می‌پذیرند، بیایید کیف پول MetaMask را به عنوان مثال در مورد نحوه عملکرد این فرآیند در نظر بگیریم.

هنگامی که نام دامنه NFT خود را خریداری کردید، به PolygonScan بروید و آدرس اتریوم خود را تایپ کنید. از آنجا، باید رمز “Cloudname” را در منوی کشویی انتخاب کنید.

پس از آن، می توانید “قرارداد” را با یک سری اعداد در سمت راست صفحه نمایش خود مشاهده کنید. این قرارداد هوشمند شماست. این سری اعداد را کپی کنید. به MetaMask برگردید و روی “Import Tokens” در پایین صفحه کلیک کنید. سیستم از شما «آدرس قرارداد توکن» را که به تازگی از PolygonScan کپی کرده اید، می پرسد. آن را اینجا بچسبانید.

نماد رمز “Cloudname” را انتخاب کنید و در نماد اعشاری، “0” را تایپ کنید. هنگامی که این فرم ساده را پر کردید، می توانید بر روی “Add Custom Token” و سپس “Import Tokens” کلیک کنید. کار شما تمام شده است و اکنون می توانید دامنه NFT خود را در کیف پول رمزنگاری خود مشاهده کنید.

هزینه دامنه های NFT چقدر است؟

دامنه‌های NFT بسته به پسوند (x.، .crypto، 0.888، و غیره) از نظر هزینه متفاوت هستند و می‌توانند تا 20 دلار و معمولاً حداکثر 100 دلار هزینه داشته باشند.

همانطور که گفته شد، در برخی موارد که نام دامنه محبوب است، دامنه NFT می تواند تا 250000 دلار هزینه داشته باشد.

آیا می توانید هر دامنه NFT بخرید؟

در حالی که می‌توانید اکثر نام‌های دامنه‌ای را که فکر می‌کنید بخرید، نمی‌توانید دامنه‌های ممتاز یا رزرو شده را – که عموماً دامنه‌های محافظت‌شده یا پریمیوم NFT نامیده می‌شوند – به دست آورید. نام های دامنه مرتبط با مارک هایی مانند نایک یا فیس بوک، افراد برجسته مانند کریستیانو رونالدو یا آرنولد شوارتزنگر و سازمان هایی مانند سازمان ملل در فروش نیستند.

طبیعتاً، این دامنه‌های رزرو شده هستند و به احتمال زیاد در آینده به جای سرمایه‌گذاران شخص ثالث، به این افراد یا شرکت‌ها فروخته می‌شوند.

اکنون که متوجه شدید دامنه NFT چیست، می توانید آن را دریافت کرده و در آینده روی آن سرمایه گذاری کنید. دامنه‌های NFT دارای مزایای متعددی هستند، از جایگزینی آدرس‌های ارزهای دیجیتال تا اجتناب از هزینه‌های ثابت تمدید سالانه. همیشه قبل از سرمایه گذاری در دامنه NFT برای درک خطرات احتمالی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که تمام حقایق را برای تصمیم گیری آگاهانه دارید

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (دامنهNFT چیست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .