🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

تفاوت بیت کوین و اتریوم

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

تفاوت بیت کوین و اتریوم اتر ( ETH )، ارز دیجیتال شبکه اتریوم ، دومین رمز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین ( BTC ) است. به‌عنوان دومین ارز دیجیتال

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

تفاوت بیت کوین و اتریوم سهامیـــــــــر

تفاوت بیت کوین و اتریوم

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

تفاوت بیت کوین و اتریوم

اتر ( ETH )، ارز دیجیتال شبکه اتریوم ، دومین رمز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین ( BTC ) است. به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار (بازار سقف) ، مقایسه بین اتر و بیت‌کوین طبیعی است.

اتر و بیت کوین از بسیاری جهات شبیه هم هستند: هر کدام یک ارز دیجیتال است که از طریق صرافی های آنلاین معامله می شود و در انواع کیف پول های رمزنگاری ذخیره می شود . هر دوی این توکن ها غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط بانک مرکزی یا مرجع دیگری صادر یا تنظیم نمی شوند. هر دو از فناوری دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین استفاده می کنند.

با این حال، تمایزات بسیار مهمی نیز بین دو محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار وجود دارد. در زیر نگاهی دقیق تر به شباهت ها و تفاوت های بین بیت کوین و اتر خواهیم داشت.

مبانی بیت کوین

بیت کوین در ژانویه 2009 راه اندازی شد. این ایده جدید را در یک کاغذ سفید توسط ساتوشی ناکاموتو مرموز معرفی کرد — بیت کوین نوید یک ارز آنلاین را ارائه می دهد که برخلاف ارزهای دولتی بدون هیچ مرجع مرکزی ایمن است. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد، فقط موجودی مربوط به یک دفتر کل عمومی امن رمزنگاری شده است.

اگرچه بیت کوین اولین تلاش برای یک ارز آنلاین از این نوع نبود، اما در تلاش های اولیه خود موفق ترین بود و به نوعی به عنوان یک سلف برای تقریباً تمام ارزهای دیجیتالی که در دهه گذشته توسعه یافته اند شناخته شده است. .

در طول سال ها، مفهوم ارز مجازی و غیرمتمرکز در بین رگولاتورها و ارگان های دولتی مقبولیت یافته است. اگرچه این یک وسیله پرداخت یا ذخیره ارزش رسمی به رسمیت شناخته شده نیست، ارز دیجیتال توانسته است جایگاهی برای خود ایجاد کند و علیرغم اینکه به طور منظم مورد بررسی و بحث قرار می گیرد، به همزیستی با سیستم مالی ادامه می دهد.

اصول اولیه اتریوم

فناوری بلاک چین برای ایجاد برنامه هایی که فراتر از فعال کردن یک ارز دیجیتال است، استفاده می شود. اتریوم که در جولای 2015 راه اندازی شد، بزرگترین و شناخته شده ترین پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز با پایان باز است.

اتریوم امکان استقرار قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را فراهم می کند تا بدون هیچ گونه خرابی، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. اتریوم با زبان برنامه نویسی مخصوص به خود ارائه می شود که روی یک بلاکچین اجرا می شود و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی توزیع شده را بسازند و اجرا کنند.

کاربردهای بالقوه اتریوم گسترده است و توسط رمز رمزنگاری بومی آن، اتر (که معمولاً به اختصار ETH خوانده می شود) پشتیبانی می شود. در سال 2014، اتریوم پیش فروش اتر را راه اندازی کرد که با استقبال چشمگیری مواجه شد . اتر مانند سوخت برای اجرای دستورات در پلتفرم اتریوم است و توسط توسعه دهندگان برای ساخت و اجرای برنامه های کاربردی بر روی پلت فرم استفاده می شود.

اتر عمدتاً برای دو منظور استفاده می شود: به عنوان یک ارز دیجیتال در صرافی ها به همان روشی که سایر ارزهای رمزنگاری شده معامله می شود، و در شبکه اتریوم برای اجرای برنامه ها استفاده می شود. به گفته اتریوم، “مردم در سراسر جهان از ETH برای پرداخت، به عنوان ذخیره ارزش یا به عنوان وثیقه استفاده می کنند.

تفاوت های کلیدی

در حالی که هر دو شبکه بیت‌کوین و اتریوم بر اساس اصل دفتر کل توزیع شده و رمزنگاری کار می‌کنند، این دو از جنبه‌های فنی متفاوت هستند. به عنوان مثال، تراکنش‌های شبکه اتریوم ممکن است حاوی کدهای اجرایی باشند، در حالی که داده‌های الصاق شده به تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین معمولاً فقط برای یادداشت‌برداری هستند. تفاوت‌های دیگر شامل زمان بلوک (تراکنش اتر در ثانیه در مقایسه با دقیقه برای بیت‌کوین تأیید می‌شود) و الگوریتم‌هایی که روی آن اجرا می‌شوند: SHA-256 برای بیت‌کوین و Ethash برای اتریوم.

هم بیت‌کوین و هم اتریوم در حال حاضر از یک پروتکل توافقی به نام اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند که به گره‌های شبکه‌های مربوطه اجازه می‌دهد تا در مورد وضعیت تمام اطلاعات ثبت‌شده در بلاک‌چین‌های خود به توافق برسند و از انواع خاصی از حملات اقتصادی به شبکه‌ها جلوگیری کنند. در سال 2022، اتریوم به عنوان بخشی از ارتقاء Eth2 خود به سیستم دیگری به نام اثبات سهام (PoS) منتقل خواهد شد، مجموعه ای از ارتقاءهای به هم پیوسته که اتریوم را مقیاس پذیرتر، ایمن تر و پایدارتر می کند.

یکی از انتقادات اصلی اثبات کار این است که به دلیل قدرت محاسباتی مورد نیاز ، بسیار انرژی بر است. اثبات سهام، قدرت محاسباتی را جایگزین سهام‌داری می‌کند – که انرژی بر آن کمتر می‌شود – و ماینرها را با اعتبارسنجی‌ها جایگزین می‌کند، که دارایی‌های ارز دیجیتال خود را برای فعال کردن توانایی ایجاد بلاک‌های جدید به اشتراک می‌گذارند.

مهمتر از همه، شبکه های بیت کوین و اتریوم با توجه به اهداف کلی آنها متفاوت هستند. در حالی که بیت کوین به‌عنوان جایگزینی برای ارزهای ملی ایجاد شد و بنابراین می‌خواهد وسیله مبادله و ذخیره‌کننده ارزش باشد ، اتریوم به عنوان پلتفرمی برای تسهیل قراردادها و برنامه‌های غیرقابل تغییر برنامه‌ای از طریق ارز خود در نظر گرفته شد. 

بیت کوین و اتریوم هر دو ارزهای دیجیتال هستند، اما هدف اصلی اتر، تثبیت خود به عنوان یک سیستم پولی جایگزین نیست، بلکه تسهیل و کسب درآمد از عملیات قرارداد هوشمند اتریوم و پلت فرم dApp است.

اتریوم یکی دیگر از موارد استفاده از بلاک چین است که از شبکه بیت کوین پشتیبانی می کند و از نظر تئوری نباید واقعاً با بیت کوین رقابت کند. با این حال، محبوبیت اتر آن را به رقابت با همه ارزهای دیجیتال، به ویژه از دیدگاه معامله گران، سوق داده است. در بیشتر تاریخ خود از اواسط سال 2015، اتر در رتبه بندی برترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار، پشت بیت کوین قرار داشت.

اکوسیستم اتریوم به لطف محبوبیت فزاینده dApp های آن در زمینه هایی مانند امور مالی (مالی غیرمتمرکز یا برنامه های DeFi )، هنرها و کلکسیون ها ( توکن های غیرقابل تعویض، یا NFT ها)، بازی ها و فناوری، با سرعت در حال رشد است. این باعث شده است که ETH در سال 2021 (از 29 نوامبر 2021) 510٪ افزایش یابد، در مقایسه با افزایش 93٪ برای BTC. در نتیجه، در حالی که ارزش بازار ETH در ژانویه 2020 تنها حدود یک دهم BTC بود، ارزش بازار 528 میلیارد دلاری ETH تقریباً نصف ارزش بازار 1.08 تریلیون دلاری BTC در نوامبر 2021 بود.

تفاوت اصلی در کاربرد بیت کوین و اتریوم چیست؟

بیت کوین اساساً به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی و از این رو وسیله ای برای مبادله و ذخیره ارزش طراحی شده است. اتریوم یک بلاک چین قابل برنامه ریزی است که در زمینه های متعددی از جمله DeFi، قراردادهای هوشمند و NFT کاربرد پیدا می کند.

چرا بیت کوین با طلای دیجیتال و اتریوم با نقره دیجیتال مقایسه می شود؟

بیت کوین با طلای دیجیتال مقایسه می شود زیرا اولین ارز دیجیتال بود و با ارزش بازار بیش از 1 تریلیون دلار بزرگترین ارز دیجیتال است، در حالی که عرضه محدود آن (حداکثر تعداد بیت کوین هایی که می توان استخراج کرد 21 میلیون است) ممکن است حفظ ارزش آن را تضمین کند. اتریوم با نقره دیجیتال مقایسه می شود زیرا دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و مانند فلز گرانبها، کاربردهای بسیار متنوعی دارد.

سهام بیت کوین و اتریوم در بازار کریپتو چیست؟

تا 29 نوامبر 2021، ارزش بازار بیت کوین 1.08 تریلیون دلار بود که حدود 48 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده بود که ارزش آن کمی بیش از 2.25 تریلیون دلار بود. اتریوم با ارزش بازار 528 میلیارد دلاری، سهم بازار 23.4 درصدی داشت

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (تفاوت بیت کوین و اتریوم)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .