🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

تسلط بر روانشناسی معاملات در فارکس

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

تسلط بر روانشناسی معاملات در فارکس معامله گران موفق فارکس می دانند که چگونه احساسات خود را از معاملات مدیریت کرده و حذف کنند. این نتیجه با غلبه بر حرص

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

تسلط بر روانشناسی معاملات در فارکس سهامیـــــــــر

تسلط بر روانشناسی معاملات در فارکس

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

تسلط بر روانشناسی معاملات در فارکس

معامله گران موفق فارکس می دانند که چگونه احساسات خود را از معاملات مدیریت کرده و حذف کنند. این نتیجه با غلبه بر حرص و طمع و پیروی از عادت قابل دستیابی است مدیریت ریسک  استراتژی ها و به کارگیری یک برنامه معاملاتی منسجم. شناسایی لحظات تجارت احساسی، جدا شدن و بازگرداندن چارچوب به یک ذهنیت استراتژیک می تواند چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل است که تیم ما این راهنمای روانشناسی تجارت فارکس را در مورد نحوه مدیریت و تسلط بر احساسات خود هنگام معامله در فارکس ایجاد کرده است. یاد بگیرید که اشتباهات تجاری را به حداقل برسانید، میزان ریسک خود را کاهش دهید و چه دستورالعمل هایی را باید برای توسعه یک استراتژی مدیریت ریسک طولانی مدت دنبال کنید. دروس اصلی ما عبارتند از:

  • مبانی روانشناسی تجارت FX
  • درک ترس از دست دادن
  • چگونه بر طمع غلبه کنیم
  • نسبت ریسک به پاداش
  • بهره برداری از یک ذهنیت تجاری موفق

مدیریت روانشناسی تجارت فارکس

روانشناسی تجارت چیست و چرا اهمیت دارد؟ روانشناسی تجارت یک اصطلاح گسترده است که شامل احساسات و رفتارهای معامله گران، از جمله هیجان، بی حوصلگی، اضطراب، حرص و ترس است – مانند بسیاری از حرفه ها، تسلط بر محیط و روانشناسی فرآیندی است که زمان و تعهد می طلبد.

روانشناسی تجارت بسیار حیاتی است زیرا این ذهن شماست که نحوه واکنش شما به نتایج تجارت را تعیین می کند، به حرکات نوسان بازار واکنش نشان می دهد و همچنین عزم یک معامله گر را برای استفاده از استراتژی مدیریت خود آزمایش می کند. متاسفانه اکثر فارکس  فعالان بازار زیان های مالی را تجربه می کنند که منجر به اثرات منفی روانی بسیار بیشتر از مثبت می شود.

مهار طمع

حقیقت این است که این میل حریصانه یکی از خطرناک ترین احساساتی است که می تواند چشم انداز و اهداف آینده یک معامله گر را از مسیر خارج کند.

چند مثال تجاری از حرص و طمع که بر طرز فکر یک معامله گر تأثیر می گذارد عبارتند از:

  1. استفاده از اهرم بیش از حد برای به حداکثر رساندن سود بالقوه معاملات.
  2. دوبرابر کردن معاملات بازنده با به کارگیری استراتژی
  3. سرمایه گذاری بیشتر برای کسب موقعیت های تجاری.

مانند سایر احساسات انسانی، طمع نیز می تواند سرکوب شود، مدیریت شود و بر آن غلبه شود. سه عاملی که در این فرآیند نقش دارند عبارتند از شناسایی زمان هایی که حریصانه فکر می کنید، تنظیم مجدد ذهن خود در یک طرز فکر و زمان مناسب. این فرآیندی است که یک شبه یا در پایان هفته اتفاق نمی افتد، بلکه به تدریج طی ماه ها تا سال ها اتفاق می افتد.

توصیه هایی برای دوری از طمع

به حرص و آز به عنوان همتای نظم و انضباط فکر کنید. معامله گرانی که به خوبی آماده، منضبط و سازگار هستند، به دلیل آمادگی حداکثری که منجر به معامله می شود، کمتر قربانی طمع می شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که هر معامله گر فارکس به طور مداوم برنامه های معاملاتی را دنبال کند. در غیر این صورت، احتمال لغزش به یک وضعیت معامله هیجانی به مراتب بیشتر است.

همه طرح‌های معاملاتی باید دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای در مورد تعیین حد ضرر و به حداقل رساندن نسبت ریسک به پاداش داشته باشند. ثبت مجلات تجاری با به اشتراک گذاشتن وضعیت عاطفی روز و عملکرد معاملاتی می تواند به شما کمک کند الگوهای معاملاتی هیجانی را شناسایی کنید و به شما این امکان را می دهد که برنامه معاملاتی خود را برای مبارزه با لغزش به سمت آن عادت های مخرب تنظیم کنید.

نسبت ریسک به پاداش

با استفاده از نسبت ریسک به پاداش، معامله گران می توانند سرمایه را مدیریت کنند و به طور متناسب ریسک زیان را بهتر درک کنند. در معاملات، نسبت ریسک به پاداش توصیه شده 1:3 است، به این معنی که بازده مورد انتظار سه واحد پاداش برای هر واحد ریسک پیش بینی می شود.

بسته به روش معاملاتی، نسبت ریسک به پاداش می تواند مطابق با استراتژی معامله گر نوسان داشته باشد. لزوماً نباید تنها نسبت ریسک به پاداش شما باقی بماند. به عنوان مثال، گاهی اوقات معامله گران روزانه ریسک به پاداش 1:5 یا 1:7 را به کار می گیرند اما ضررهای توقف خود را برای به دست آوردن نسبت های هدفمند تغییر می دهند.

برای شناسایی عملی زمان‌های معامله هیجانی یا طمع، موارد زیر را از خود بپرسید:

  • آیا این موقعیت تجاری از قوانین برنامه معاملاتی من پیروی می کند؟
  • نسبت ریسک به پاداش برای بیست معامله گذشته من چقدر است؟
  • (اگر کمتر از 1:3 است، تجدید نظر کنید).
  • آیا استراتژی مدیریت ریسک خود را دنبال می کنم و از ضررهای توقف استفاده می کنم؟

در حالی که ذهن یک معامله گر ممکن است آنقدر آماده پذیرش آن نباشد، معامله گران می توانند زمان هایی را که در گذشته حریص بوده اند را شناسایی کنند. معامله گران با نگهداری مجلات تجاری دقیقی که ریسک به پاداش را مستند می کنند، سطوح قیمت هدف را به اشتراک می گذارند، و بینشی از وضعیت احساسی آن روز ارائه می دهند، می توانند زمان هایی را ببینند که قرار گرفتن در معرض ریسک آنها بالاتر از آنچه که باید بوده است.

متن سربرگ خود را وارد کنید

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

بهره برداری از یک ذهنیت تجاری موفق

در معاملات فارکس ، هیچ مانعی برای ورود یا فرمول مخفی برای موفقیت وجود ندارد. چه چیزی معامله گران موفق را از کسانی که شکست خورده اند متمایز می کند؟ ذهن است. توانایی ذهن برای منضبط ماندن در تعقیب اهداف، پیروی دقیق از یک برنامه تجاری استراتژیک و آگاه ماندن آگاهانه از مواقعی که آنها در حال لغزش به سمت فضای منفی هستند.

وقتی با مواقع عدم اطمینان روبرو می شوید، سعی کنید عقب نشینی کنید و خود را از موقعیت جدا کنید. آیا می توانید افکار منفی در حال گردش در ذهن خود را شناسایی کنید و آنها را با افکار مثبت انجام دادن جایگزین کنید؟ اگر موضوع این نیست، پس شاید دوباره بازارها را تحلیل کنید تا ببینید آیا با قصد معامله می کنید یا بازارها مطلوب نیستند. در نهایت، مطمئن شوید که نفس خود را در عمقی غیرقابل جبران دفن کرده و با در نظر گرفتن تصویر بزرگ سرمایه گذاری کنید.

 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (تسلط بر روانشناسی معاملات در فارکس)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .