🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

تجزیه و تحلیل سهام

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

تجزیه و تحلیل سهام تجزیه و تحلیل سهام روشی برای سرمایه گذاران و معامله گران برای تصمیم گیری خرید و فروش است. سرمایه گذاران و معامله گران با مطالعه و

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

تجزیه و تحلیل سهام سهامیـــــــــر

تجزیه و تحلیل سهام

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

تجزیه و تحلیل سهام

تجزیه و تحلیل سهام روشی برای سرمایه گذاران و معامله گران برای تصمیم گیری خرید و فروش است. سرمایه گذاران و معامله گران با مطالعه و ارزیابی داده های گذشته و فعلی تلاش می کنند تا با تصمیم گیری آگاهانه در بازار برتری کسب کنند.

دو نوع اساسی تحلیل سهام وجود دارد: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال . تجزیه و تحلیل بنیادی بر داده های منابع، از جمله سوابق مالی، گزارش های اقتصادی، دارایی های شرکت و سهم بازار متمرکز است.

برای انجام تجزیه و تحلیل بنیادی در یک شرکت یا بخش دولتی، سرمایه گذاران و تحلیلگران معمولاً معیارهای صورت های مالی یک شرکت – ترازنامه ، صورت سود ، صورت جریان وجوه نقد و پاورقی ها را تجزیه و تحلیل می کنند . این اظهارات در قالب یک گزارش 10-Q یا 10-K از طریق سیستم پایگاه داده EDGAR برای عموم منتشر می شود.، که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اداره می شود. همچنین، گزارش سود منتشر شده توسط یک شرکت در طی بیانیه مطبوعاتی سود سه ماهه آن توسط سرمایه گذارانی که به دنبال تعیین میزان درآمد، هزینه ها و سود یک شرکت هستند، تجزیه و تحلیل می شود.

هنگام اجرای تجزیه و تحلیل سهام بر روی صورت های مالی یک شرکت، یک تحلیلگر معمولاً معیارهای سودآوری، نقدینگی ، پرداخت بدهی ، کارایی، مسیر رشد و اهرم شرکت را بررسی می کند. برای تعیین میزان سلامت یک شرکت می توان از نسبت های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، نسبت جاری و نسبت سریع برای تخمین اینکه آیا یک شرکت قادر به پرداخت بدهی های کوتاه مدت خود با دارایی های جاری خود است یا خیر، استفاده می شود . فرمول نسبت جاری با تقسیم دارایی های جاری بر بدهی های جاری محاسبه می شود، ارقامی که می توان از ترازنامه بدست آورد. اگرچه چیزی به عنوان نسبت فعلی ایده آل وجود ندارد، اما نسبت کمتر از 1 می تواند به تحلیلگر سهام نشان دهد که شرکت در وضعیت مالی ضعیفی قرار دارد و ممکن است نتواند تعهدات بدهی کوتاه مدت خود را در زمان سررسید پوشش دهد.

با نگاهی به ترازنامه، یک تحلیلگر سهام ممکن است بخواهد سطح بدهی فعلی یک شرکت را بداند. در این مورد، یک تحلیلگر سهام ممکن است از نسبت بدهی استفاده کند که با تقسیم کل بدهی ها بر کل دارایی ها محاسبه می شود. نسبت بدهی بالاتر از 1 معمولاً به این معنی است که یک شرکت بدهی بیشتری نسبت به دارایی دارد. در این مورد، اگر شرکت دارای درجه بالایی از اهرم باشد، یک تحلیلگر سهام ممکن است به این نتیجه برسد که افزایش نرخ بهره ممکن است احتمال نکول شرکت را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل سهام شامل مقایسه صورت های مالی جاری یک شرکت با صورت های مالی آن در سال های گذشته است تا به سرمایه گذار این احساس را بدهد که آیا شرکت در حال رشد، ثبات یا زوال است. صورت های مالی یک شرکت را می توان با یک یا چند شرکت دیگر در همان صنعت نیز مقایسه کرد. یک تحلیلگر سهام ممکن است به دنبال مقایسه حاشیه سود عملیاتی دو شرکت رقیب با مشاهده صورت سود آنها باشد. حاشیه سود عملیاتی معیاری است که نشان می دهد پس از پرداخت هزینه های عملیاتی چه مقدار درآمد باقی مانده است و چه بخشی از درآمد برای پوشش هزینه های غیرعملیاتی باقی مانده است.و به عنوان درآمد عملیاتی تقسیم بر درآمد محاسبه می شود. شرکتی با حاشیه عملیاتی 0.30 نسبت به شرکتی با حاشیه 0.03 مطلوب تر دیده می شود. حاشیه عملیاتی 0.30 به این معنی است که به ازای هر دلار درآمد، یک شرکت 30 سنت پس از پوشش هزینه های عملیاتی باقی می ماند. به عبارت دیگر، شرکت 70 سنت از هر دلار در فروش خالص را برای پرداخت هزینه های متغیر یا عملیاتی خود استفاده می کند.

تحلیل فنی

روش دوم تحلیل سهام، تحلیل تکنیکال است. تجزیه و تحلیل فنی بر مطالعه عملکرد قیمت گذشته و حال برای پیش بینی احتمال حرکت قیمت در آینده تمرکز دارد. تحلیلگران فنی بازار مالی را به عنوان یک کل تجزیه و تحلیل می کنند و در درجه اول به قیمت و حجم و همچنین عوامل تقاضا و عرضه که بازار را حرکت می دهند، توجه دارند. نمودارها ابزاری کلیدی برای تحلیلگران فنی هستند زیرا تصویری گرافیکی از روند سهام در یک بازه زمانی مشخص را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، با استفاده از نمودار، یک تحلیلگر فنی ممکن است مناطق خاصی را به عنوان سطح حمایت یا مقاومت علامت گذاری کند . سطوح حمایت با پایین‌ترین سطح قبلی زیر قیمت معاملات فعلی مشخص می‌شوندو نشانگرهای مقاومت در بالاترین حد قبلی بالاتر از قیمت فعلی بازار سهام قرار می گیرند. شکست به زیر سطح حمایت نشان دهنده یک روند نزولی برای تحلیلگر سهام است، در حالی که شکستن بالاتر از سطح مقاومت چشم انداز صعودی را به همراه خواهد داشت .

تحلیل فنی سهام تنها زمانی مؤثر است که نیروهای عرضه و تقاضا بر روند قیمت تحلیل شده تأثیر بگذارند. هنگامی که عوامل خارجی در حرکت قیمت دخالت دارند، تجزیه و تحلیل سهام با استفاده از تحلیل تکنیکال ممکن است موفقیت آمیز نباشد. نمونه هایی از عواملی غیر از عرضه و تقاضا که می توانند بر قیمت سهام تأثیر بگذارند عبارتند از: تقسیم سهام ، ادغام، اعلام سود سهام ، شکایت دسته جمعی، مرگ مدیر عامل شرکت، حمله تروریستی، رسوایی های حسابداری ، تغییر مدیریت، تغییرات سیاست پولی . ، و غیره.

هم تحلیل بنیادی و هم تحلیل تکنیکال را می توان به صورت مستقل یا با هم انجام داد. برخی از تحلیلگران از هر دو روش تحلیل استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به یکی از آنها پایبند هستند. در هر صورت، استفاده از تجزیه و تحلیل سهام برای بررسی سهام ، بخش ها و بازار یک روش مهم برای ایجاد بهترین استراتژی سرمایه گذاری برای سبد سهام است.

 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (تجزیه و تحلیل سهام)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .