🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس بسیاری از معامله گران فارکس برای اولین بار وارد بازار شدند. آن‌ها تقویم‌های مختلف اقتصادی را تماشا می‌کنند و با هر انتشار داده‌ها

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس سهامیـــــــــر

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس

بسیاری از معامله گران فارکس برای اولین بار وارد بازار شدند. آن‌ها تقویم‌های مختلف اقتصادی را تماشا می‌کنند و با هر انتشار داده‌ها به‌شدت تجارت می‌کنند، و بازار ارز 24 ساعته و پنج روز در هفته را به‌عنوان راهی مناسب برای معامله در تمام طول روز می‌بینند. این استراتژی نه تنها می تواند ذخایر یک معامله گر را به سرعت تخلیه کند، بلکه می تواند حتی مداوم ترین معامله گر را نیز از بین ببرد. برخلاف وال استریت که در ساعات کاری منظم کار می‌کند، بازار فارکس در ساعات کاری عادی چهار نقطه مختلف جهان و مناطق زمانی مربوطه آن‌ها کار می‌کند، به این معنی که معاملات تمام روز و شب ادامه دارد.

پس چه جایگزینی برای بیدار ماندن در تمام طول شب وجود دارد؟ اگر معامله گران بتوانند درک درستی از ساعات بازار به دست آورند و اهداف مناسبی را تعیین کنند، شانس بسیار بیشتری برای تحقق سود در یک برنامه زمانی قابل اجرا خواهند داشت.

ساعت کار بازارهای فارکس

ابتدا، در اینجا مروری کوتاه بر چهار بازار (ساعت در ساعت استاندارد شرقی یا EST) است:

نیویورک

نیویورک (از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر باز است) دومین پلتفرم بزرگ فارکس در جهان است که سرمایه گذاران خارجی به شدت آن را تماشا می کنند زیرا دلار آمریکا در 90 درصد کل معاملات شرکت دارد، طبق “Day Trading بازارهای ارز” (2006) ) توسط کتی لین. تحرکات در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) می تواند تأثیر فوری و قدرتمندی بر دلار داشته باشد. وقتی شرکت‌ها ادغام می‌شوند و تملک نهایی می‌شود، دلار می‌تواند فوراً ارزش خود را افزایش یا از دست بدهد.

توکیو

توکیو، ژاپن (از ساعت 7 بعدازظهر تا 4 صبح باز است) اولین مرکز تجاری آسیایی است که افتتاح می شود و بیشترین حجم معاملات آسیایی را درست جلوتر از هنگ کنگ و سنگاپور به خود اختصاص می دهد. جفت ارزهایی که معمولاً مقدار مناسبی از عملکرد دارند عبارتند از USD/JPY (یا دلار آمریکا در برابر ین ژاپن )، GBP/USD ( پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا) و GBP/JPY (پوند بریتانیا در برابر ین ژاپن). USD/JPY جفت ارز مناسبی برای تماشای زمانی است که بازار توکیو تنها بازار باز است، زیرا بانک مرکزی ژاپن (بانک مرکزی ژاپن) بر بازار نفوذ زیادی دارد.

سیدنی

سیدنی، استرالیا (از ساعت 5 بعد از ظهر تا 2 بامداد باز است) جایی است که روز معاملاتی به طور رسمی آغاز می شود.  در حالی که کوچکترین بازار بزرگ است، اما با بازگشایی بازارها در بعدازظهر یکشنبه، اقدامات اولیه زیادی را مشاهده می کند زیرا معامله گران و مؤسسات مالی منفرد در تلاش هستند پس از توقف طولانی از بعدازظهر جمعه، دوباره جمع شوند.

لندن

لندن، بریتانیا (از 3 صبح تا ظهر باز): بریتانیا (بریتانیا) بر بازارهای ارز در سراسر جهان تسلط دارد و لندن جزء اصلی آن است. بر اساس گزارش BIS، لندن، پایتخت تجاری مرکزی جهان، تقریباً 43 درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است. این شهر همچنین تأثیر زیادی بر نوسانات ارز دارد زیرا بانک مرکزی بریتانیا، بانک انگلستان، که نرخ های بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی پوند را کنترل می کند، دفتر مرکزی آن در لندن است .  روند فارکس اغلب از لندن نیز سرچشمه می گیرد، که برای معامله گران فنی نکته بسیار خوبی است که باید در نظر داشته باشند. تجارت فنی شامل تجزیه و تحلیل برای شناسایی فرصت ها با استفاده از روندهای آماری، حرکت و حرکت قیمت است.

بهترین ساعات برای معاملات فارکس

تجارت ارز به دلیل ساعات کاری آن منحصر به فرد است. این هفته از ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی یکشنبه آغاز می شود و تا ساعت 5 بعد از ظهر روز جمعه ادامه دارد.

همه ساعات روز به یک اندازه برای معامله خوب نیستند. بهترین زمان برای معامله زمانی است که بازار فعال ترین است. هنگامی که بیش از یکی از چهار بازار به طور همزمان باز باشد، جو معاملاتی تشدید می شود، به این معنی که نوسانات قابل توجهی در جفت ارز وجود خواهد داشت .

زمانی که تنها یک بازار باز است، جفت ارزها تمایل دارند در یک پیپ محدود تقریباً 30 پیپ حرکت قفل شوند. دو بازار که به طور همزمان باز می شوند به راحتی می توانند حرکت به سمت شمال از 70 پیپ را مشاهده کنند، به خصوص زمانی که اخبار بزرگ منتشر می شود

بهترین زمان برای معامله در زمان همپوشانی در زمان معاملات بین بازارهای آزاد است. 2 همپوشانی با محدوده قیمت بالاتر برابر است و در نتیجه فرصت های بیشتری ایجاد می کند. در اینجا نگاهی دقیق تر به سه همپوشانی که هر روز اتفاق می افتد آورده شده است:

  • ایالات متحده / لندن (8 صبح تا ظهر): شدیدترین همپوشانی در بازارها در بازارهای ایالات متحده / لندن رخ می دهد. به گفته Lien، بیش از 70 درصد از کل معاملات زمانی اتفاق می‌افتد که این بازارها با هم تداخل دارند، زیرا دلار آمریکا و یورو (EUR) دو ارز محبوب برای معامله هستند. این بهترین زمان برای معامله است زیرا نوسانات (یا فعالیت قیمت) بالا است. 5
  • سیدنی/توکیو (2 صبح تا 4 بامداد): این دوره زمانی به اندازه همپوشانی ایالات متحده/لندن بی ثبات نیست، اما همچنان فرصتی برای معامله در دوره ای با نوسان بیشتر پیپ ارائه می دهد. EUR/JPY جفت ارز ایده‌آلی برای هدف است، زیرا این دو ارز اصلی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
  • لندن/توکیو (3 صبح تا 4 بامداد): این همپوشانی به دلیل زمان کمترین میزان عمل را در بین سه مورد مشاهده می‌کند (اکثر معامله‌گران مستقر در ایالات متحده در این زمان بیدار نخواهند بود)، و همپوشانی یک ساعته نتیجه کمی می‌دهد. فرصتی برای مشاهده تغییرات بزرگ پیپ.

در حالی که درک بازارها و همپوشانی آنها می تواند به معامله گر در تنظیم برنامه معاملاتی خود کمک کند، یک تأثیر وجود دارد که نباید فراموش شود: انتشار اخبار.

انتشار اخبار بزرگ این قدرت را دارد که یک دوره معاملاتی معمولاً کند را بهبود بخشد. هنگامی که یک اعلامیه مهم در مورد داده های اقتصادی انجام می شود – به خصوص زمانی که برخلاف پیش بینی پیش بینی شده باشد – ارز می تواند در عرض چند ثانیه ارزش خود را از دست بدهد یا افزایش یابد.

حتی اگر ده‌ها انتشار اقتصادی هر روز هفته در تمام مناطق زمانی اتفاق می‌افتد و بر همه ارزها تأثیر می‌گذارد، یک معامله‌گر نیازی به آگاهی از همه آنها ندارد. اولویت بندی اخبار بین اخباری که باید تماشا شوند در مقابل اخباری که باید نظارت شوند، اهمیت دارد.

به طور کلی، هر چه یک کشور رشد اقتصادی بیشتری تولید کند، سرمایه‌گذاران بین‌المللی آن را مثبت‌تر می‌بینند. سرمایه سرمایه گذاری به سمت کشورهایی جریان می یابد که تصور می شود چشم انداز رشد خوبی دارند و متعاقباً فرصت های سرمایه گذاری خوبی دارند که منجر به تقویت مبادلات کشور می شود.

همچنین، کشوری که نرخ بهره بالاتری از طریق اوراق قرضه دولتی خود دارد ، تمایل به جذب سرمایه سرمایه گذاری دارد زیرا سرمایه گذاران خارجی به دنبال فرصت های بازدهی بالا هستند. با این حال، رشد اقتصادی باثبات و بازده یا نرخ بهره جذاب به طور اجتناب ناپذیری در هم تنیده شده اند.

نمونه هایی از رویدادهای خبری مهم عبارتند از:

  • تصمیمات مربوط به نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی از آنجایی که نرخ‌های بهره بالاتر تمایل به جذب سرمایه‌گذاری و جریان سرمایه جهانی بیشتر دارد و باعث تقویت ارز می‌شود.
  • داده‌های CPI ، که تورم را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند بر سیاست بانک مرکزی تأثیر بگذارد
  • کسری تجاری یا واردات بیشتر در مقابل صادرات، که به معنای جریان‌های سرمایه فرامرزی بیشتر است که بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارد.
  • مصرف مصرف کننده محرک اصلی رشد اقتصادی در ایالات متحده و در سطح جهان است
  • جلسات بانک مرکزی از آنجایی که هرگونه اظهاراتی به دقت برای نشانه هایی از تغییرات نرخ بهره در آینده بررسی می شود
  • اعتماد مصرف کننده ، که میزان احساس مصرف کننده متوسط ​​در مورد اقتصاد را اندازه گیری می کند و بر هزینه های مصرف کننده تأثیر می گذارد
  • داده های تولید ناخالص داخلی یا تولید ناخالص داخلی معیاری است برای همه کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور
  • نرخ‌های بیکاری ، که نیروی کار بیکار را اندازه‌گیری می‌کند، زیرا نرخ بیکاری کمتر به رشد بهتر و ارز قوی‌تر منجر می‌شود و بالعکس.
  • تجارت خرده فروشی میزان مصرف مصرف کنندگان را اندازه می گیرد و باعث رشد اقتصادی می شود.

چرا بازارهای فارکس شبانه روز معامله می کنند اما بازارهای سهام نه؟

بازارهای فارکس به یک معنا “24/7 باز” هستند زیرا صرافی های مختلف در سراسر جهان دقیقاً با جفت ارزهای مشابه معامله می کنند. یک بورس اوراق بهادار عموماً سهام یک کشور خاص را فهرست می‌کند و با آن معامله می‌کند، بنابراین حتی زمانی که سایر بازارهای سهام در سطح بین‌المللی باز هستند، عمدتاً با اوراق بهادار محلی معامله می‌کنند و نه سهام دقیقاً مشابه. در حالی که سهام خارجی در ایالات متحده به عنوان ADR وجود دارد، به عنوان مثال، سهام ADR در ساعات خاصی که سهام خارجی واقعی باز هستند بسته می مانند و بالعکس.

چرا نقدینگی فارکس مهم است؟

نقدینگی به آسانی خرید یا فروش سریع اوراق بهادار با قیمت منصفانه اشاره دارد. اگر نقدینگی بالا وجود داشته باشد، اسپرد پیشنهاد/فروش تنگ‌تر خواهد بود و می‌توانید بدون حرکت در بازار بیشتر معامله کنید. از سوی دیگر، در یک بازار غیر نقدشونده ، فاصله بین قیمت پیشنهادی و خرید ممکن است بسیار گسترده و نه چندان عمیق باشد. به طور کلی جفت ارزهای نقدی آنهایی هستند که فعال هستند و حجم معاملات بالایی دارند.

مهم است که هنگام تنظیم برنامه معاملاتی از همپوشانی های بازار استفاده کنید و اخبار منتشر شده را زیر نظر داشته باشید. معامله گرانی که به دنبال افزایش سود هستند، باید همزمان با نظارت بر انتشار داده های اقتصادی جدید، معامله در دوره های پر نوسان تر انجام دهند. این تعادل به معامله گران پاره وقت و تمام وقت اجازه می دهد تا برنامه ای تنظیم کنند که به آنها آرامش خاطر بدهد، زیرا بدانند وقتی چشم از بازار می گیرند یا نیاز به چند ساعت خواب دارند فرصت ها از بین نمی روند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .