🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

از افزایش نوسانات با اسپردهای اعتباری استفاده کنید

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

از افزایش نوسانات با اسپردهای اعتباری استفاده کنید نوسانات یک عامل کلیدی است که معامله  گران باید در نظر بگیرند. نوسانات اوراق بهادار اساسی یکی از عوامل کلیدی تعیین کننده

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

از افزایش نوسانات با اسپردهای اعتباری استفاده کنید سهامیـــــــــر

از افزایش نوسانات با اسپردهای اعتباری استفاده کنید

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

از افزایش نوسانات با اسپردهای اعتباری استفاده کنید

نوسانات یک عامل کلیدی است که معامله  گران باید در نظر بگیرند. نوسانات اوراق بهادار اساسی یکی از عوامل کلیدی تعیین کننده در مورد قیمت گزینه های آن اوراق بهادار است. اگر اوراق بهادار اساسی معمولاً از نظر حرکات قیمت بی‌ثبات باشد، در آن صورت گزینه‌ها معمولاً دارای ارزش زمانی بیشتری نسبت به زمانی هستند که سهام معمولاً حرکت کندی داشت. این صرفاً تابعی است از نویسندگان اختیار معامله که در وهله اول به دنبال به حداکثر رساندن میزان حق بیمه ای هستند که با فرض پتانسیل سود محدود و ریسک بیش از حد نوشتن اختیار دریافت می کنند.

به همین ترتیب، ” نوسانات ضمنی ” مقدار نوسانی است که توسط یک مدل قیمت گذاری اختیار محاسبه می شود، زمانی که قیمت واقعی بازار گزینه به مدل منتقل می شود. می تواند بر اساس انتظارات معامله گران نوسان داشته باشد. اساساً، افزایش نوسانات باعث می‌شود مقدار حق بیمه زمانی تعبیه‌شده در گزینه‌های یک اوراق بهادار معین افزایش یابد، در حالی که کاهش در نوسان باعث کاهش مقدار حق بیمه زمانی می‌شود. این می تواند اطلاعات مفیدی برای معامله گران هشدار دهنده باشد.

ترس و بازار سهام

به طور کلی، بازار سهام در طول یک رکود به سرعت کاهش می‌یابد زیرا ترس باعث هجوم سفارش‌های فروش می‌شود – و کندتر رشد می‌کند. در حالی که همیشه اینطور نیست، اما یک قانون عقلانی است. به این ترتیب، زمانی که بازار سهام شروع به سقوط می کند، نوسان اختیار تمایل به افزایش دارد  اغلب به سرعت. این امر باعث می‌شود که حق بیمه‌های اختیار معامله در شاخص‌های سهام حتی فراتر از آنچه که معمولاً انتظار می‌رود، صرفاً بر اساس حرکت قیمت خود شاخص پایه افزایش یابد.

برعکس، زمانی که کاهش در نهایت کاهش می‌یابد و بازار بار دیگر به آرامی بالاتر می‌رود، نوسانات ضمنی – و در نتیجه مقدار حق بیمه زمانی تعبیه شده در گزینه‌های شاخص سهام – کاهش می‌یابد. این یک روش بالقوه مفید برای معاملات گزینه های شاخص سهام ایجاد می کند.

رایج ترین معیار “ترس” در بازار سهام، شاخص نوسان CBOE ( VIX ) است. VIX نوسانات ضمنی گزینه های موجود در SPX (که S&P 500 را ردیابی می کند) اندازه گیری می کند.1

شکل 1 VIX را در بالا با شاخص قدرت نسبی سه روزه (RSI) زیر آن، و علامت SPY (یک صندوق قابل معامله در بورس  [ETF] که S&P 500 را نیز دنبال می‌کند) در پایین نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که وقتی SPX سقوط می کند، VIX چگونه تمایل به “اسپیک” بالاتر دارد.

هنگامی که بازار سهام کاهش می یابد، قیمت ها معمولاً افزایش می یابد. به همین ترتیب، از آنجایی که نوسانات ضمنی همزمان با کاهش شاخص سهام افزایش می‌یابد، مقدار حق بیمه زمانی تعبیه‌شده در اختیار معامله اغلب به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در نتیجه، یک معامله‌گر می‌تواند با فروش گزینه‌ها و جمع‌آوری حق بیمه از این موقعیت استفاده کند، زمانی که معتقد است بازار سهام آماده بازگشت به حالت صعودی است. از آنجایی که فروش گزینه های فروش برهنه مستلزم فرض ریسک بیش از حد است، اکثر معامله گران به درستی برای فروش اوراق بهادار مردد هستند، به ویژه زمانی که احساسات منفی بر بازار حاکم باشد.

در نتیجه، دو چیز برای کمک به این وضعیت وجود دارد: نشانه‌ای که نشان می‌دهد فروش در حال کاهش است یا به زودی کاهش می‌یابد، و استفاده از اسپرد اعتبار با استفاده از گزینه‌های فروش.

با در نظر گرفتن نکته دوم ابتدا، اسپرد اعتباری فروش – که معمولاً به عنوان ” پرداخت صعودی” نیز شناخته می شود – به سادگی شامل فروش (یا “نوشتن”) یک اختیار فروش با قیمت معاملات معین و همزمان خرید یک گزینه فروش دیگر با قیمت معاملاتی پایین تر است. . خرید قیمت اعتصاب پایین تر، موقعیت فروش را پوشش می دهد و محدودیتی برای مقدار پولی که می تواند در معامله از دست برود ایجاد می کند.

تعیین زمان معکوس شدن بازار سهام (البته) هدف طولانی مدت همه معامله گران است. متاسفانه هیچ راه حل کاملی وجود ندارد. با این وجود، یکی از مزایای فروش اسپرد گاو نر این است که لزوماً لازم نیست در زمان بندی خود کاملاً دقیق باشید. در واقع، اگر شما یک اختیار فروش خارج از پول را بفروشید (یعنی یک اختیار فروش با قیمت اعتصابی که کمتر از قیمت فعلی شاخص سهام پایه است)، فقط باید «به شدت در اشتباه نباشید».

برای اهداف زمان بندی، ما به دنبال سه چیز خواهیم بود:

  • SPY بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود معامله می شود.
  • RSI سه روزه برای SPY 32 یا کمتر بود.
  • RSI سه روزه برای VIX روی 80 یا بالاتر بود و اکنون کمتر شده است.

وقتی این سه رویداد اتفاق می‌افتند، یک معامله‌گر ممکن است به بررسی اسپردهای اعتباری در SPY یا SPX فکر کند.

بیایید به مثالی با استفاده از سیگنال های شکل 1 نگاه کنیم. در این تاریخ، SPY بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود قرار داشت، RSI سه روزه برای SPY اخیراً به زیر 32 کاهش یافته بود و RSI سه روزه برای VIX به تازگی تیک خورده بود. در این مرحله، SPY با قیمت 106.65 دلار معامله می شد. یک معامله گر می توانست 10 عدد از فروش های نوامبر 104 را به قیمت 1.40 دلار بفروشد و 10 عدد از فروش های نوامبر 103 را با قیمت 1.16 دلار بخرد.

همانطور که در شکل های 2 و 3 مشاهده می کنید:

  • حداکثر پتانسیل سود برای این معامله 240 دلار و حداکثر ریسک 760 دلار است.
  • این گزینه ها تنها 22 روز تا انقضا باقی مانده است.
  • قیمت سربه سر معامله 103.76 دلار است.

اگر به طور دیگری به آن نگاه کنیم، تا زمانی که SPY کمتر از سه امتیاز (یا تقریباً -2.7٪) در 22 روز آینده سقوط کند، این معامله سود نشان می دهد

در انقضای 22 روزه به هر قیمتی بالاتر از 104 دلار باشد، معامله‌گر کل اعتبار 240 دلاری دریافتی هنگام وارد شدن معامله را حفظ می‌کند. حداکثر ضرر فقط در صورتی رخ می دهد که SPY در انقضا 103 دلار یا کمتر باشد. اگر SPY به زیر سطح مشخصی کاهش یابد، ممکن است یک معامله گر باید برای کاهش ضرر خود اقدام کند.

در این مثال، افزایش نوسانات اختیاری ضمنی قبل از تاریخ سیگنال – همانطور که به طور عینی با استفاده از شاخص VIX اندازه‌گیری شد – دو هدف را دنبال کرد:

  • جهش در VIX و معکوس شدن متعاقب آن نشانه ترس بیش از حد در بازار بود – اغلب پیشروی برای از سرگیری روند صعودی مداوم.
  • افزایش در سطوح نوسان ضمنی نیز باعث افزایش زمان در دسترس نویسندگان گزینه های SPY شد.

در این شرایط، یک معامله‌گر می‌تواند سودآوری بالقوه خود را با دریافت حق بیمه بیشتر از زمانی که نوسانات ضمنی کمتر بود، به حداکثر برساند. روش توصیف شده در اینجا نباید به عنوان یک “سیستم” در نظر گرفته شود و مطمئناً تضمینی برای ایجاد سود نیست. با این حال، به عنوان یک تصویر مفید از اینکه چگونه ترکیب عوامل متعدد می تواند به فرصت های معاملاتی منحصر به فرد برای معامله گران اختیار منجر شود، عمل می کند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (از افزایش نوسانات با اسپردهای اعتباری استفاده کنید)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .