🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

آموزش تابلو خوانی در بازار بورس

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

آموزش تابلو خوانی در بازار بورس تابلوخوانی به مجموعه ای گفته می شود که به بررسی‌ها و مشاهدات مربوط به یک سهم از جمله بررسی سفارش‌های خرید و فروش، حجم

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

آموزش تابلو خوانی در بازار بورس سهامیـــــــــر

آموزش تابلو خوانی در بازار بورس

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

آموزش تابلو خوانی در بازار بورس

تابلوخوانی به مجموعه ای گفته می شود که به بررسی‌ها و مشاهدات مربوط به یک سهم از جمله بررسی سفارش‌های خرید و فروش، حجم سفارش‌ها، تعداد معاملات، رفتار بازیگردان سهم و…می پردازد.

برای فعالیت در بازار بورس سرمایه‌گذار باید علم تابلو خوانی را آموزش ببیند. تابلوخوانی، یکی از نیازهای بنیادی هر سرمایه‌گذار بعد از ورود به بازار سرمایه و دریافت کد بورسی است.

شناخت و خواندن تابلو معاملاتی در بورس، این نیست که فقط به قیمت‌ها و برخی مولفه‌های معاملاتی در سهم نگاه کنیم بلکه سرمایه‌گذار باید بتواند بخش‌هایی که در صفحه معاملات موجود است را درک کند. سرمایه‌گذار از طریق تابلوخوانی و دیدن تابلوی معاملاتی بورس اتفاقات را تجزیه و تحلیل کند و با استفاده از اطلاعات بدست آمده، به خرید و فروش سهام بپردازد.

نخستین موردی که برای آشنا شدن با تابلوخوانی باید بدانیم اطلاعات معامله سهم است که در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (TSETMC) می‌توان به آن دسترسی داشت. اگر به دنبال سهم خاصی باشیم، با جست‌وجو کردن آن در این سایت، می‌توانیم به سابقه معاملات دسترسی پیدا کنیم.

آموزش تابلو خوانی در بورس

برای استفاده از آموزش تابلو خوانی بورس، لازم است اطلاعات درست و دقیقی از تابلوی سهام شرکت داشته باشیم که باعث می‌شود رفتار بازیگر رو به درستی شناسایی کنیم.

تحلیل تابلوی بورس، به معامله‌گر کمک می‌کند تا طبق اطلاعات تابلو قدرت سهام و جذاب بودن سهام را بتواند تشخیص دهد. این اطلاعات در خرید یا فروش سرمایه گذار قطعا تاثیر گذار است.

تابلوی معاملاتی یک سهم

با اینترنتی شدن معاملات سهام، تابلوی معاملاتی برگه‌های سهام نیز اینترنتی شده‌اند و ( سایت سازمان مدیریت فناوری بورس تهران ) یا همان TSETMC مرجع رسمی ارائه اطلاعات مربوط به معاملات سهام است که اقدام به نمایش تابلوی معاملاتی بر هر سهم یا نماد بورسی کرده است.

اطلاعات موجود در تابلوی معاملات  سهام همیشه در حال اتوآپدیت است، یعنی در زمان انجام معاملات بورس، بصورت لحظه‌ای بروزرسانی می‌شود. سهامداران هر کدام از نمادهای بورسی، از طریق همین صفحه میتوانند قیمت معامله سهام آن شرکت را بصورت لحظه‌ای ببینند. هر تغییر اطلاعات مربوط به سفارش گذاری خریداران و فروشندگان و انجام معاملات، در چند ثانیه بر روی این تابلو پدیدارمی‌شود.

چگونه می‌توانید به تابلو معاملات یک سهم مراجعه کنیم؟

شما برای اینکه بتوانید تابلوی یک سهم را بخوانید اول باید به تابلوی اصلی مربوط به آن سهم در سایت TSETMC مراجعه کنید. سه راه برای دسترسی داشتن به تابلوی نمادهای بورسی وجود دارد.

راه اول از طریق موتورهای جستجوگر اقدام کنید

نمادِ سهمی را که مد نظرتان است را در موتورهای جستجوگر مانند گوگل سرچ کنید. معمولا در ۹۹ درصد مواقع لینک اول سایت مورد نظر شما است و شما را به تابلوی معاملاتی سهم در سایت TSETMC راهنمایی میکند.

راه دوم از طریق جستجوی مستقیم در سایت TSETMC

در راه دوم شما می توانید به سایت مدیریت فناوری بورس یا TSETMC بروید. برای ورود به سایت کلمه “بورس” را در گوگل سرچ کنید. اولین لینک نشان داده شده شما را به این سایت راهنمایی میکند.

راه سوم از طریق پنل کارگزاری

در بیشترکارگزاری‌ها، یک آیکونی جلوی نمادهای بورسی قرار گرفته که کاربر را مستقیم به تابلوی نماد در سایت TSETMC راهنمایی میکند. با جستجو کردن میتوانید این آیکون را در پنل کارگزاری خودتان پیدا کنید.

خرید و فروش های حقیقی و حقوقی در تابلوخوانی بورس

اگر می خواهید که در بازار موفق باشید حتما به روند خرید و فروش حقوقی ها توجه داشته باشید . به این دلیل که اگر حقوقی از یک سهم حمایت بکند حتما آن سهم بالا خواهد رفت . و بر عکس یک سهم هر چقدر هم با اتفاق های خوب رو به رو شده باشد، اگر حقوقی نخواهد که آن سهم بالا برود با عرضه های آبشاری خودش جلوی آن را خواهد گرفت . پس شما نیاز دارید که در یک دوره زمانی بروید و رفتار حقوقی ها را ببینید.

 ببینید که آیا حقوقی ها از سهم حمایت می کنند یا خیر . مثلا در بعضی مواقع این اتفاق می افتد که یک سهم بعد از یکی دو روز به صف خرید می رسد اما به طور غیر منتظره حقوقی می آید در عرض چند لحظه تمام آن سهم را عرضه می کند و بقیه ی مردم می ترسند که وارد صف خرید آن سهم شوند و این موضوع باعث می شود تا در تابلوخوانی بورس ، آن سهم پایین بیاید .

در تابلوخوانی بورس ، بعضی مواقع هست که صف خرید به وجود می آید اما چون حجم معاملات پایین است حقوقی  آن را حمایت نمی کند و فروش ندارد . مثلا یک سهم 200 میلیون صف خرید دارد . در این حالت کار درستی که باید انجام شود این است که حقوقی بیاید یک مقدار از آن صف را عرضه کند تا قیمت پایانی آن تغییر کند اما متاسفانه خیلی از حقوقی ها این کارها را نمی کنند و همین باعث می شود که آن سهم تا چند روز در صف خرید و یا صف فروش بماند.

گاهی وقت ها هم اتفاقات سیاسی باعث می شود که سهم ها تا چند روز یا یک هفته به حالت منفی باشند و بعضی از حقوقی ها سهام را خریداری نمی کنند.اما بعضی از سهام داران بزرگ می آیند و بعد از چند روز سهم ها را جمع می کنند و افرادی که در صف فروش هستند ، می توانند موفق به فروش سهم خود شوند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (آموزش تابلو خوانی در بازار بورس)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .